• Best Reviewed 2 keer jul 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Steelseries Arctis Nova 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Dulox 19-07-2023

Mooi Design en licht

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Mooie headset met een erg fraai weggewerkte microfoon. Zit licht op het hoofd en is in hoogte verstelbaar. Prima geluid en op de headset zelf harder of zachter te zetten. Wanneer de microfoon in de headset is opgeborgen en de microfoon wel aanstaat, hoor je alle bewegingen en aanrakingen aan de headset. Als de microfoon uitstaat (met knopje op de headset) of als de microfoon uit de headset is getrokken dan heb je hier geen last van. Leuke RGB aan de buitenkant.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Weggewerkte microfoon

Minpunten

• bass

Dwk1980 12-07-2023

Comfortabele koptelefoon

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Als fanatieke gamer maak ik veel uren achter mijn game console. Voor het eerst dat ik geen zweet oren krijg na een tijd gamen. Deze headset zit comfortabel, is licht en ook na uren gamen in de hitte geen plakoren. Een verademing. Het geluid is echt fantastisch. Je hebt het gevoel dat je echt in de game zit door dat de audio zoals voetstappen of een voorbij rijdende auto echt vanuit alle hoeken komt. Het maakt het heel realistisch. Het verstellen van de maat van de koptelefoon is ook heel gemakkelijk. Het lange snoer is ook een pluspunt. Geen probleem waar je zit. Het geluid is kraakhelder. Ik raad hem elke gamer van harte aan!

Pluspunten

• Goede pasvorm
  • Geen zweetoren na uren gamen
  • Lang snoer

Minpunten

• Niet draadloos

RDanielse 12-07-2023

Prima headset, niet draadloos!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

De Arctis Nova 3 koptelefoon is er eentje van prima kwaliteit. Het geluid is goed en de koptelefoon zit prettig rond mijn oren. Ook de microfoon werkt goed en is gemakkelijk in- en uit te schuiven. Enig nadeel van de koptelefoon is dat deze bedraad is. Ik zit op enige afstand van mijn tv, en met de kabel die naar mijn ps4 moet, zit dit niet altijd even prettig. De kabel bestaat uit een USB-c naar USB-A kabel, eventueel te verlengen. Alle kabels worden overigens meegeleverd. De LED-verlichting is wel geinig, maar voegt voor mij persoonlijk weinig toe. De verlichting is met een schuifknopje op de headset ook gemakkelijk uit te zetten. Al bij al een erg fijne headset voor mij als casual gamer.

Pluspunten

• Geluid is prima
  • Fijne microfoon

Minpunten

• Niet draadloos
  • Kabel aan de korte kant

mdjnac 11-07-2023

Bedraag, prima headset voor deze prijs!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

De Steelseries Arctis Nova 3 is een bedrade gaming headset. De headset is licht de microfoon is erg goed Het verbinden van de headset aan mijn ps5 was wat ingewikkeld en ook zijn de schelpen wat aan de kleine kant. De headset lijkt kwetsbaar als je op het gewicht afgaat, maar dit is niet het geval. De headset is goed verstelbaar. Ik vind de bedrading in mijn ps 5 situatie echt een minpunt. Ik game normaal gesproken vanaf mijn bed met mijn televisie op enige afstand. Dat is niet mogelijk met deze set. Voor een telefoon of handheld prima, maar niet voor een vaste ps5. Het geluid is prima. De headset heeft virtual sound en dat merk je in games die hier ondersteuning voor bieden. je hoort goed waar vijanden in shooters zich begeven. Microfoon werkt goed als ik op mijn vrienden afga. Goede headset maar bedrading in mijn situatie een minpunt. Desondanks prima prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• virtual sound
  • licht
  • degelijk

Minpunten

• installatie is wat lastiger
  • schelpen aan de kleine kant
  • bedraag

Stephanie 11-07-2023

Super comfortabel!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Super comfortabele en mooie headset. Fantastisch geluid tijdens het gamen en er zit een lang draadje bij. Erg blij mee!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid

verhoevenveghel 10-07-2023

Goede headset met duidelijk geluid en microfoon

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Ik heb de Arctis Nova 3 koptelefoon vooral aangeschaft om te gamen. De headset heeft een ligt gewicht en zit comfortabel pasvorm. Door oorschelpen vallen goed over de oren.

De Arctis Nova 3 is gemaakt van kunststof, maar geeft een zeer degelijke indruk en voelt erg solide aan, ook als deze op je hoofd zit. Het geluid is heel goed en door de goede pas vorm van de oorschelp sluit deze het omgevingsgeluid goed uit en kun je de geluiden van de game goed horen. Volume van het geluid kan geregeld worden op de headset zelf.

De microfoon is mooi weg gewerkt in de oorschelp en als deze niet gebruikt word, zit deze niet in de weg. De microfoon kan ook met een knop uitgezet worden. De microfoon is van goede kwaliteit en mij mede gamers kunnen mij goed verstaan zonder verstoring.

Er worden meerder snoertje meegeleverd met de headset om aan te sluiten op bijv. mijn pc, telefoon of game console (PS4, Switch). De aansluiting op de headset zelf is door middel van een usb-c. Dus een van de kabel meegeleverd is een verloop van usb-c naar 3.5mm jack. Andere kabels zijn usb-c naar usb-c en een verleng kabel (usb naar usb-c).

Door middel van de software op de pc (StealSeries GG) kan de headset geüpdate worden en kunnen de leds worden ingesteld naar eigen smaak, maar ook kan er via deze software instelling aan het geluid van de headset naar eigen wensen worden aangepast. Als de headset dan gebruikt wordt via een usb-c connectie, waarbij deze dus voorzien wordt van voeding, zullen de leds in de oorschelpen oplichten zoals je deze hebt ingesteld.
Helaas omdat ik vooral game op de PS4 en dus gebruik maak van de 3.5 mm jack lichten de led's bij mij niet op.

Deze headset is verder ook er handig voor de digitale werkoverleggen of als je een filmpje wil kijken. Hij is makkelijk in te stellen en aan te passen naar je eigen wensen.
Kortom: fijne headset die nu dagelijks wordt gebruikt.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Gewicht
  • Geluid

Minpunten

• Geen tot nu toe

Michael 10-07-2023

Fijne over-ear gaming hoofdtelefoon.

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Om gelijk te beginnen is dit tot nu toe de fijnste over-ear hoofdtelefoon die ik tot nu toe heb gehad, de verstelbare binnenband laat de hoofdtelefoon niet "hangen" op je hoofd waardoor langere sessies met een hoofdtelefoon op zwaar op het hoofd kunnen gaan voelen. In combinatie met de SteelSeries GG app op Windows kan je diverse aanpassingen maken die passend zijn voor elke situatie. Van een Teams sessie van muziek naar gaming met Sonar kan je je geluid naar hartenlust aanpassingen met de equalizer eveneens is de microfoon in te stellen. De microfoon geeft een goed geluid over via Teams en het is fijn dat je jezelf directe feedback van je eigen stem hebt over je hoofdtelefoon waardoor je niet gaat zitten schreeuwen. Minpuntje is wel het rode lampje (deze is qua helderheid aan te passen via de app) op de microfoon die aangeeft dat hij gedempt is, je zou verwachten dat rood staat voor opnemen maar dat is juist andersom. Wat fijn is aan de microfoon dat je deze in kan schuiven in de linker oorschelp waardoor je tijdens solo gaming sessies of tijdens het luisteren naar muziek niks voor je gezicht hebt hangen.

Pluspunten

• direct aan te sluiten op telefoon USB-C
  • aparte aansluitsets voor USB of mini jack
  • microfoon feedback via oorschelp

Minpunten

• vrij zware stugge kabels door het koppelstuk
  • korte USB-C kabel voor aansluiting op telefoon

VinceR 10-07-2023

Top headset

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

De Steelseries Arctis Nova 3 is een indrukwekkende gaming headset die opvalt dankzij zijn uitmuntende geluidskwaliteit en ongeëvenaard comfort. Als fervent gamer zocht ik naar een headset die niet alleen fantastisch geluid zou bieden, maar ook geschikt zou zijn voor lange gaming-sessies. De Arctis Nova 3 heeft op beide fronten mijn verwachtingen overtroffen.

Wat betreft geluidskwaliteit levert de Arctis Nova 3 ongeëvenaarde prestaties. Het geluid is helder en gedetailleerd, waardoor ik volledig ondergedompeld word in mijn games. Of het nu gaat om het nauwkeurig horen van voetstappen in een first-person shooter of het genieten van de meeslepende muziek in een RPG, deze headset stelt nooit teleur. De bas is diep en krachtig, terwijl de hoge tonen sprankelend en levendig zijn. Het virtuele surround sound-effect voegt een extra dimensie toe aan de audio-ervaring.

Wat me echter het meest heeft verrast, is het ongeëvenaarde comfort van de Arctis Nova 3. De headset heeft een lichtgewicht ontwerp en de verstelbare hoofdband zorgt voor een perfecte pasvorm op mijn hoofd. De oorkussens zijn zacht en zorgen ervoor dat ik urenlang comfortabel kan gamen, zelfs tijdens lange speelsessies. De headset blijft stevig op zijn plaats zitten zonder enige vorm van ongemak te veroorzaken.

Top ding!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Solide
  • Comfort

Minpunten

• Druk

a********@l****** 10-07-2023

Goed!!!!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Super fijne set zit goed op de oren en mooi geluid
Zeker een aanrader!!
Voor deze prijs gewoon doen
Maakt gamen intenser

k*****************@g******** 09-07-2023
Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Deze headset is simpel vormgegeven en is erg licht. Zit erg prettig tijdens het gamen. De oorschelpen zijn niet heel groot dus als je grote oren hebt moet je deze overslaan. De gekleurde ledjes op de oorschelp zijn een leuke gimmick maar niet erg nodig. Het bedraad moeten aansluiten kan een no-go zijn voor veel mensen maar ik vond het niet vervelend of in de weg zitten. De headset blinkt vooral uit in geluidskwaliteit tijdens het gamen. Vooral de virtual surround is een toffe ervaring en overtreft mijn verwachtingen! Wat prijs-kwaliteit betreft is deze headset dus echt een aanrader voor elke gamer die wat extra's wil toevoegen aan geluidskwaliteit en een goede microfoon!

Alberto 08-07-2023

Voor gamers

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Ik heb de Arctis Nova 3 gaming headset van SteelSeries getest en ben onder de indruk. Het geluid is helder en meeslepend en dompelt me volledig onder in mijn games. Ik heb ze ook gebruikt voor het voeren van telefonische vergaderingen, en daar is het ook echt geweldig voor vanwege de manier waarop de microfoon op de headset is geplaatst. Ze zitten erg comfortabel op me, waardoor ik langer kan spelen zonder enig ongemak. De microfoonkwaliteit is fantastisch, met heldere spraakoverdracht en zonder veel achtergrondgeluid. Daarnaast is de bouwkwaliteit solide. Ik waardeer de veelzijdigheid van de Arctis Nova 3. Hij is compatibel met verschillende platforms, waaronder pc, consoles en mobiele apparaten. Het wordt geleverd met een USB C-kabel, evenals de traditionele USB-kabel, en de audio-jackkabel is ook inbegrepen. Dit betekent dat je kabels moet verwisselen als dat nodig is, maar dat is oké. Ik vind het leuk dat het wordt gevoed door het op je apparaat aan te sluiten en dat er geen batterij is om opgeladen te blijven. Ik vind de knoppen een beetje moeilijk te vinden zonder de headset af te zetten. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de Arctis Nova 3-gamingheadset

sandrarambo@hotmail.com 08-07-2023

Goede hoofdtelefoon

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

De hoofdtelefoon heb ik nu een paar weken in bezit en draagt en gamed superfijn. Mijn oren doen niet zeer en het draagt comfortabel. Het geluid vind ik echt goed en vooral als de volume wat hoger gaat is het alsof je zelf in de game zit. Het uitschuifmechanisme van de microfoon werkt ook heel goed en fijn.
De hoofdtelefoon is niet draadloos en daar kan je nog voor kiezen maar voor mij is dit verder geen bezwaar. Ik vind het een aanrader.

Pluspunten

• Goed comfort
  • Goed geluid

Minpunten

• Snoer

RACY 08-07-2023

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Bij het openen op de doos stond al "best gaming headset" Het geeft in ieder geval al vertrouwen dat experts hem getest hebben en hem zeer goed hebben bevonden.

Mijn eerste indruk was ook heel erg goed nu kan ik niet beoordelen de beste, maar absoluut een aanrader.
Goede pasvorm goed geluid, goede microfoon en goede prijs kwaliteit verhouding.

Nadeel als er in de buurt hard omgevingsgeluid is hoor je dat wel, maar daar hebben de meeste gaming headphones last van.

Pluspunten

• Geluiid
  • Microfoon

Minpunten

• Omgevingsgeluid

Angela 07-07-2023

Goede game koptelefoon!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Deze koptelefoon is ideaal voor langdurig gebruik. Zowel lage als hoge tonen zijn zuiver te horen, de koptelefoon zit comfortabel. Ideaal voor een optimale game ervaring

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid

c************@g******** 07-07-2023

Fijne koptelefoon met zachte oorschelpen

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

De arctis nova 3 is een fijne hoofdtelefoon om mee te gamen. De zachte oorschelpen sluiten het oor op een fijne manier af van d buitenwereld zodat je je volledig kunt focussen in het spel tijdens het gamen. Tijdens het testen merkte ik dat de geluiden helder zijn en met Dolby surround waardoor je hoort waar het geluid vandaan komt, erg fijn! De hoofdtelefoon is verstelbaar zodat het goed past. Leuke effecten van licht om naar te kijken maar heel relevant is dat niet.

Pluspunten

• zit fijn
  • helder geluid

luciluke2001 07-07-2023

Goede prijs-/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Het allereerste wat mij opviel is de goede kwaliteit van de verpakking van de headset, daar heeft Steelseries echt de moeite in gestoken. De headset zelf ziet er mooi uit en is aan de buitenkant verlicht met RGB. Dat klinkt leuk, maar in praktijk heb je er niet zoveel aan aangezien je het zelf niet kan zien :). De headset paste niet helemaal lekker op mijn hoofd en dat kreeg ik ook niet aangepast dus hij paste niet 100% perfect op mijn hoofd maar enorm vervelend was het nou ook weer niet. De geluidskwaliteit van de Artics Nova 3 is erg goed, ik vind ook erg nice dat je met de Sonar functie ook voor elke game/programma/channel een EQ kan instellen, wat de geluidkwaliteit écht beter maakt. Alleen vind ik het wel een nadeel dat je per sé een account bij Steelseries moet aanmaken wil je gebruik maken van de Sonar functies. De microfoon kwaliteit is redelijk en er is veel achtergrond geluid te horen. De AI noise cancellation werkt daarintegen wel super goed, en met wat gesleutel aan de EQ is de geluidskwaliteit van de mic goed. Ik vind het ook erg fijn dat je de functie hebt om jezelf te horen d.m.v. de mic, en dat werkt goed want er zit nauwelijks delay tussen. Verder is er ook een functie dat je je geluiden kunt switchen tussen game en chat, super handig, alleen jammer dat dit alleen in de software aan te passen is en niet geïntegreerd is in de koptelefoon zelf. De Artic Nova 3 is een goede koptelefoon die het geld wel waard is, echter zal ik zelf gaan voor de draadloze variant aangezien ik de kabel echt enorm vervelend vind zitten, zeker omdat die ook niet erg lang is. Al om al is het zeker een aanrader voor mensen die een goede kwaliteit koptelefoon willen kopen die bedraad is.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit m.b.v. de equalizer (EQ)
  • Goede AI Noise Cancelling microfoon
  • Goede verpakking
  • Steelseries GG werkt fijn

Minpunten

• Pasvorm niet optimaal / aanpasbaar
  • Draad is kort en vervelend (draadloos is fijner)
  • Account nodig voor Steelseries GG en Sonar

Alice van Kan 07-07-2023
Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Hele fijne headset met mooi design en goed geluidskwaliteit. Zit erg lekker dus lang gamen is absoluut geen probleem. Wel wat issues met instellen maar dat was van korte duur.

Patrick89 07-07-2023

Fijne hoofdtelefoon met uitstekend draagcomfort.

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Het eerste wat je aan deze steelseries hoofdtelefoon merkt is het uitstekende draagcomfort. De zachte oorschelpen vallen prettig over je oren wat tevens een goede demping geeft. Wel zijn omgevingsgeluiden nog te horen maar mogen de pret niet drukken.

De geluidkwaliteit is zeer goed te noemen, wel vervormd het geluid iets bij hogere volumes. De microfoon is van goede kwaliteit en het uitschuif mechanisme is een goede toevoeging. Hierdoor is de kans op beschadigen kleiner en zit de microfoon nooit in de weg.

De RGB kleur is mooie toevoeging die handig aan en uit gezet kan worden met een schakelaar. Wel is de software van steelseries benodigd om de diverse kleuren te selecteren.

De hoofdtelefoon heeft een goede bouwkwaliteit en is netjes verpakt.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid
  • Microfoon

Minpunten

• Software benodigd voor optimale werking
  • Lengte snoer

Rick vd Zanden 07-07-2023

Erg goed

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

De overear is zacht voor je oren en drukt ook naar langdurig gebruik er nog steeds niet op.
Het ontwerp is elegant en modern, alles is net opgeborgen en het wegleggen gaat zonder al te veel ruimte.
De verschillende kabels om te verbinden maken het een veelzijdige hoofdtelefoon.
Je merkt wel dat je bij de computer sommige geluiden als zacht worden ervaren, terwijl het bij de playstation van begin af aan als prettig is.
Tijdens het spelen van games zoals Escape from Tarkov waarbij geluid van hoge kwaliteit moet zijn, laat het de wensen soms nog eens over. Het is lastig te lokaliseren o.b.v. geluid waar iemand zich bevind. Voor andere games zoals (J)RPG of strategie is hij uitstekend.

Geluid van de microfoon is zuiver en je hoeft niet te schreeuwen om verstaanbaar te zijn. Al met al zou ik zeggen dat deze headphone een goede aankoop zijn voor mensen die een goede kwalitatief goedkope koptelefoon willen kopen.

Pluspunten

• Zacht voor de oren naar lang gebruik
  • Verschillende aansluitingen
  • Geluidsreductie omgeving

Minpunten

• Microfoon soms te zacht
  • Omgevingsgeluid niet optimaal

Natasja 07-07-2023

Fijne headset voor vele doeleinden

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Goede headset voor zijn prijsklasse.
Heeft weinig bass, maar verder super!!

Pluspunten

• Opbergen van de microfoon
  • Goed geluid
  • Lichten van de headset kunnen uit

Minpunten

• Mist wat basskracht

Fabienne 07-07-2023

Top geluid!

Geschreven voor: Steelseries Arctis Nova 3

Een super mooie en fijne koptelefoon. Wat mij betreft een must-have voor goed geluid tijdens het gamen of luisteren van muziek. De koptelefoon sluit mooi en goed aan, waardoor het fijn dragen is. Ook voor langere tijd. De koptelefoon zie ik als een aanvulling om extra te genieten tijdens het gamen of muziek luisteren. Daarmee voldoet deze koptelefoon zeker aan mijn verwachting. Verder kun je alles naar wens instellen, zodat je je eigen ervaring zo fijn mogelijk kunt maken. Het is mogelijk je volledig af te sluiten van alle ruis en dit zegt voor mij onder andere dat een koptelefoon is van kwaliteit! Ik zou het omschrijven als gebruiksvriendelijk, betrouwbaar, comfortabel met topgeluid. Ik ben er zeer over te spreken.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruikscomfort